söndag 20 mars 2011

Kålsoppa och bröllop

Så håller ännu en händelserik helg att gå mot sitt slut. Våren har lyst med sin frånvaro den här veckan men gjorde en storslagen upphämtning idag med massa plussgrader och sol på blå himmel. Firade med en långpromenad på isen och njöt i fulla drag.
Lugnet efter stormen kan man säga för igår var det bröllopsdags i släkten med stort kalas och underhållning.

Fick se det senaste på bröllpsbukettfronten. Det är fortfarande inne med små, runda, kompakta rosenbuketter men den här var ett strå vassare och istället för att beskriva den i detalj ska jag försöka tömma kameran på bilder med det snaraste. Fast så mycket kan jag säga att jag fick se rosor i en underbar grålila nyans som jag inte sett innan. Mycket vackert.

Kålsoppan var kommer den in då? Ja festklänningen hade ju krymt (!) så detta åtgärdades hjälpligt med en gammal bantarklassiker vid namn "soppdieten". Man kokar en gigantisk stor mängd soppa på höstens alla grönsaker, mest lök och kål, och sen får man äta av hjärtans lust så mycket man vill med lite olika tillbehör beroende på dag och vipps kommer man i klänningen igen. Behöver jag tala om att jag är less på grönsakssoppa nu :)

1 kommentar:

  1. ser fram emot bilder på brudbuketten...då blir det inte soppa på ett tag nu då??
    mvh mia

    SvaraRadera