lördag 2 april 2011

Snösmältning och hobbyprojekt

Kom ihåg nu att jag lovade att återkomma till hantverksprojektet jag skulla jobba med i höstas när jag slutade blogga. Här kommer en liten resumé. Jag sydde upp ett gäng hundkläder av återvunna tyger och som på bilden, fleecetröjor och lämnade in till försäljning på en hantverksbutik här i byn. Det gick bra och jag sålde en del så det kommer jag göra fler gånger. Gillar den psykedeliskt mönstrade partyflugan längst ner :) Annars så har våren kommit hit till norr och då går det som bekant undan. På morgonen går man på tjock is till bilen och på eftermiddagen kommer man hem till djup lersörja. Men skönt är det att se vattnet forsa i strida bäckar överallt. Idag firade jag värmens återkomst med att ställa ut urnorna med de övervintrade Änglatrumpeterna. De såg ut att njuta över att få lapa sol med sina nyutsprungna blad. Jag har hållit fast vid min föresats att inte sätta några fröer, men när M frågade om jag ville ha av hennes pelargonsådder av olika spännande sorter kunde jag såklart inte säga nej. Härligt att få färdiga plantor när man inte sått själv.

2 kommentarer:

  1. Hej Sylvia! Roligt att kunna läsa din blogg igen! Vad duktigt du är som syr hundkläder!Och visst kliar det i fingrarna nu när våren börjar komma!Jag har inte bestämt än vad jag ska pröva för slags blomster i år,,förutom att jag vill testa tomater igen.Det gick mycket bra förra året:)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det blev en liten avstickare där med hundkläderna. Blev tom. en illertröja (!) på beställning.
    Visst är det gott med hemodlade tomater. Var har du dina? Köpte frön förra året till en sort som heter 'Black Russian' som jag läst skulle va så bra men de ville ha ett växthus så jag gav dem till en som hade det :)

    SvaraRadera