tisdag 15 juni 2010

Ogräsdestruktör på 4 ben

Här ser ni min personliga ogräsdödare. På bilden har hon just ägnat sig åt ett privat projekt i sin egen täppa, men häromdagen var hon med mig i trädgårdslandet för att rensa ogräs. Det var bara att hugga tag i en torva så grävde hon upp den och sätt den hårt så drog hon tills den lossnade. Vågar inte tänka på vad denna begåvning skulle kunna göra för en nyplantering med växter man vill ha kvar :S
Hon tycker så mycket om att hjälpa till att rensa ogräs att hon gnyr om hon inte får följa med. Den nya rasen kanske? Rödpälsad ogräsretriever, hunden för varje stressad trädgårdsentusiast. Men som sagt något riktigt finlir i rabatterna har jag inte lyckats lära henne än så det får bli på lite större ytor.
Annars ska jag iväg ikväll till M:s trädgård för att gräva upp några plantor som hon inte ska ha kvar. Trädgården ska möbleras om lite och tacksam är jag som får det som blir över av hennes vackra växter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar