onsdag 30 juni 2010

Minns den snö som föll....



Nej jag är inte morbid eller speciellt elak men nu har jag kommit till den tid på året då allt går för fort. Jag har förlorat all värdighet och flänger som en liten näbbmus mellan allt som jag tycker jag vill ha gjort. Helt osystematiskt tillråga på allt också så göromålen istället staplas på hög istället för att bli färdiga. Har ju även haft ett hektiskt socialt liv med ett antal studenter och bröllop de senaste veckorna. Kan tänka mej minen när jag säger: "Nej tack jag kan tyvärr inte komma på ditt bröllop för jag måste rensa ogräs". Hade säkert varit en populär ursäkt så för att få lite perspektiv på det hela tittar jag på denna bild som togs från köksfönstret 17 April i år, så där en 10 veckor sen i runda slängar. Då syns det vad mycket som hänt ändå. Bra att se tillbaka lite så man inte fastnar i nått sort destruktivt stresstänk. En trädgård ska vara avkopplande och lustfylld enligt min mening så jag försöker gärna föra tillbaka tankarna till det.

Fast nu ska jag ut och slutfixa på husvagnen som inte ska vara trädgårdsprydnad längre utan ska få ut och fara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar