måndag 12 april 2010

Fröplaner


Jag skulle ju inte köpa några fröer iår för att jag har redan så många från tidigare år som jag vill göra slut på och fröer som jag samlat in från fjolsommar så det behövs verkligen inga mer frön här...trodde jag :)
Har någon lyckats stå emot när Impectas frökatalog dimper ner i brevlådan? Nä trodde väl det. Lyckades begränsa mig och köpte bara ettåriga sommarblommor. Rättfärdigade min beställning med att jag hittade blomsterlinfrön i en underbar rubinröd nyans.
Köpte sådana frön i Spanien förra våren och sådde direkt i en ny rabatt som behövde lite stöd av ettåringar innan perennerna tagit sig. Blev glad över att linet blommade så vackert och fick nästa positiva överraskning när vallmon i samma rabatt slog ut i exakt samma nyans av rubinrött. Kunde inte bli bättre hur mycket jag än planerat. Så de linfröna ville jag absolut köpa igen och sen slank det ju med lite annat smått o gott som det alltid gör tex en sommarphlox för ampel som jag måste skynda mig att så om det ska hinna bli något.
Återkommer till detta.

2 kommentarer:

  1. Har också fallit för frestelser, men inte så många...än! Mina basilikafrön från förra året har jag petat ner i jord och de har kommir upp. Vanlig. rödbladig och den smarriga limebasilikan...den sistnämnda blev jättegod på det grillade fläskköttet!

    SvaraRadera
  2. Vad kul du hittat hit kära Y!
    Limebasilika lät supergott. Ska försöka med vanlig basilika i år som test. Har ju undvikit att odla kryddor tidigare.

    SvaraRadera