lördag 3 april 2010

I brist på sly


Sly brukar ju inte ses som en av trädgårdens tillgångar utan något man med alla medel försöker bekämpa, men efter att ha insett hur mycket kul man kan göra med sly speciellt den av Sälg och Videfamiljen så har jag faktiskt bestämt mig för att en del av den "skogiga" delen av tomten faktiskt ska få innehålla sly.
I ett tidigare inlägg så visade jag en jättefin stor urna som tillverkats av Pil men alla har ju inte som jag möjlighet (eller önskan) att låta en del av tomten stå för tillväxt av byggmaterial utan håller sin täppa i ett mer välskött skick så därför vill jag visa den andra modellen av urna som visades vid samma tillfälle.
Den består av träribbor som löst flätats ihop med ståltråd och sen tätas med svart fiberduk. Kan tänka mig att det går att få tag på liknande ribbor gratis på närmsta brädgård eftersom det ofta ligger på tvärsen mellan brädorna för att de ska hållas torra annars kanske man har kvar något liknande hemma efter en ombyggnation el.dyl. Lister, reglar bara fantasin sätter gränser och så fullt med blommor förståss :)
Nu far jag bort några dagar dit inte ens internet når så vi ses nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Jaha du åker bort när jag kommer hem! Jag är impad av allt du odlar och driver upp, skulle inte gissa att du bor i dom här krokarna. Jordärtskockorna låter spännande!
    Ha det fint, vi syns om en vecka/Karin

    SvaraRadera