onsdag 31 mars 2010

Tulpantröst


Igår blev det vår hörde jag på radio. Då säger vi det, gärna för mig. Ska jag vara noga så har faktisk snötäcket krymt en hel del sen sist trots att det inte är mer än högst +4 mitt på dagen.
Men det finna bot. Förra veckan for jag till den lokala handelsträdgården och köpte mig en enorm tulpanbukett. Den familjeägda handelsträdgården har som tradition att driva upp egna tulpaner så därför är de helt nyskördade när man köper dem och buketten har stått nu i 10 dar och är om än bedagad fortfarande vacker. Roade mig med att ta lite bilder på den för att kunna njuta till sista droppen.
En extra detalj var att bladen på tulpanerna har vita kanter. En vacker detalj. Satte tulpanlökar som kom upp förra våren med samma strimmor på bladen men en annan färg på blomman än bukettens så det är kanske något som kommer. Senaste modet i tulpanvärlden som letat sig hit.

2 kommentarer:

  1. Längtar efter mina 250 tulpaner som jag spettade ner i höstas. Lite spetsar tittar redan fram i rabatterna...hääärligt!

    SvaraRadera
  2. Men hallå 250 st! Måste hem till dej när de börjar blomma.

    SvaraRadera