onsdag 17 mars 2010

Kul idé


Härom året var jag på trädgårdsmässa i Stockholm och lät mig inspireras av alla bra, vackra och finurliga idéer som många av utställarna tänkt ut. Visst visar bilden en bra idéer om man vill ha en stor upphöjd rabatt eller en jättestor kruka? Slå i träreglar direkt i jorden där du vill ha den och fläta vide eller sälg emellan sen fodrar man med svart fiberduk och fyller på med jord och växter. Färdigt! Jag är verkligen sugen på att göra en sån rabatt i sommar full med ettåringar och något högt mitt i, kanske ett gräs eller någon sorts Amarant av de storvuxna sorterna. Hmm...jag har jaktiskt fröer till en riktigt maffig sort som kallas ´Elefanthuvud´, mörkt vinröd, får se...
Annars är den lilla upphöjda fikaplatsen supersöt. Önskar nästan jag hade en liten intim tomt där en sådan kunde göra sig. Nästan som en hemlig trädkoja där man kan sitta och fika med en väninna en het sommardag.

1 kommentar:

  1. Oj vad häftigt det där låter, tur att du är gift med en slöjdlärare:)!Men du kanske snickrar själv också?

    SvaraRadera