tisdag 23 mars 2010

Bloggtäppan

Hade tänkt skriva något inspirerande idag och fota lite nya bilder på pågående projekt men gav mig istället i kast med det nödvändiga i att lära mig hantera den tekniska sidan av en blogg. Lyckades ivarjefall länka mig till den användbara platsen 'Trädgårdsbloggar' Uj uj där kommer jag att hitta mycket. Redan på första sidan hittade jag bloggen 'Sophias trädgård' med helt underbara bilder. Fastnade totalt för en närbild på en snödroppe.
Det är bra när goda vänner säger till om något inte funkar på min sida. Fick tex höra att det inte gick att komentera om man inte var med i Google el. Twitter så nu har jag micklat lite med inställningarna och hoppas att alla ska kunna komentera fritt.
Annars tycker jag våren gått lite i stå här. Det var över -10 i natt så då tar det tid innan snötäcket försvinner. Är nyfiken på hur några växter har klarat extremkylan i vinter. Mest funderar jag på Bambun och det Japanska gaffelolvonet. Ja olvonet är det nog ingen fara med för den är helt täckt med snö och bambun är stryktåligare än vad man tror så jag hoppas på det bästa.
Nu ska jag försöka länka till den smaskiga matbloggen 'Chiliconkarin' ni märker väl om jag lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar