måndag 26 april 2010

Vårmässan


Stora vårmässan i Sundsvall avnjöts i helgen. Extremt välbesökt men ändå gemytlig och med bra priser. Den består av de 4 delarna trädgård, mat, fritid och hus/hem.
Perfekt mix för mig som är intresserad av lite av varje fast ska jag erkänna så blev det trädgårdsdelen som fängslade mest. En av de mer läckra utställningarna stod nätbutiken "Min lilla vrå" för. Den väckte stort habegär med alla vackra och funktionella trädgårdssaker i engelsk lite "cottage" stil. Jag säger bara plåtburkar....
Ni får lite smakprov nedan annars får ni besöka hennes hemsida www.minlillavra.com


Kan även meddela att jag inte gick ensam hem :) Bla Pionen 'Mme Calote' följde med. Den ska blomma så sent som Juli/Augusti i stora blekrosa blommor med krämgul "puff" i mitten. Vad häftigt med en pion som blommar så sent!
Även trädgårdsmästareleverna på Nordviks trädgård sålde fina kryddor och annat som de drivit upp själva så jag avslutar med en bild på en av dem som packar upp mera Citrongräs.

2 kommentarer:

  1. Den pionen lät häftig!!:) Köpte du den som planta eller som frö?Mina pioner här som jag har är väldigt vackra och luktar mycket gott.Skulle vilja pröva fler sorter,,men har fått för mig att dom är svåra att få igång.Det är kraftig lerjord här hos oss.
    Vad härligt att gå på trädgårdsmässa!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte den som ganska stor planta. Mina försök med fröer har hitintills inte slagit väl ut. Ja visst är pioner häftiga! Jag har några äldre sk Bondpioner som blev stensura när jag flyttade dem o blomvägrade i två år, men lite modernare sorter ska visst inte vara på det viset så vi får väl se hur det blir med denna. Annars lär de ju inte vara så kinkiga med jorden fast har du väldigt tung lerjord så är ju lite iblandning av sand och kompost och/eller barkmull aldrig fel.

    SvaraRadera