onsdag 7 april 2010

Lov till en skottkärra


Ja då var man tillbaka igen. Skönt med en liten minisemester sådär i vinterns sista skälvande dagar. Det hade slaskat mycket här hemma på gården under min frånvaro. Har redan börjat skymta några kvarglömda trädgårdsverktyg under snön. Speciellt grepen som jag lutade ena dagen mot bodväggen och sen när jag skulle ta in den för vintern hade den frusit fast! Då har man hållt på lite för sent på året är det bara att konstatera. Något som däremot varit igång hela vintern och inte haft en chans att frysa fast är kära skottkärran. Den har fått vara vedtransportör mellan vedboden och huset. Tänk att något så stort, fult och klumpigt kan vara så oumbärligt året runt. Outslitlig tror jag den är med och tack för det, för tänk vad jag har kärrat många tusen kilo året runt med den.
Tror den ska få en liten linoljekur till våren som tack det förtjänar den.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fått vara lite ledig du också! Jag hörde om en som tagit en skottkärra och gjort till grill, bara att flytta runt på tomten och sedan tippa kolet på lämpligt ställe. Fiffigt men inte för dig som behöver kärran! Vi ses på måndag för då kommer jag till er.
    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  2. Ha ha va kul! Något att tänka på den dan kärran lämnar in att den kan få ett nytt liv som grill.
    Synes!

    SvaraRadera