onsdag 28 april 2010

Mera inspiration från vårmässan

Ja idag har det varit en lång dag så det blir bara lite trevliga bilder ifrån Vårmässan. Den gulliga bänken i smide stod Blomsterlandet för och den återanvända båten har jag sett på fler ställen men just den här varianten är omgjord till ett utekök. Kanske ett tips för dig som bor lite närmare havet än jag. Tycker annars att det är en trevlig idé och jag tänkte ett tag att jag skulle göra en trädgårdssoffa enligt samma modell. Den skulle bli som ett litet krypin med fören på båten som ett lätt lutande tak över sig. Allt som fattades var en vacker gammal utsliten träeka. Svärfar hade en sådan som jag börjat slå lovar runt, men tyvärr fick den följa med på en sista tur då den fann för gott att stanna på Ljungans botten. Tack och lov utan svärfar!

2 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket man skulle kunnna göra om det fanns möjlighet!Det är ju ändå bra med inspiration,,man kan omvandla det till sitt eget :)
    Apropå rosor,,tror du att jag ska beskära rosen "Bert"?Den har dragit iväg i två stänglar.Vill ju gärna ha den lite knubbig.Funderade om det är för sent på våren att göra det nu?

    SvaraRadera
  2. Enligt gammal tradition ska rosor beskäras när björken har musöron så det borde gå bra om ni inte ligger hemskt mkt före med våren än oss i norr. Det där med musöron är eg. bara för att förvissa sig om att man inte beskär för tidigt så det hinner komma kalla nätter som frostskadar det nyklippta.

    SvaraRadera