onsdag 26 maj 2010

Trädgård+foto+vallmo=sant!


Är ett blåbär i bloggsammanhang och min blogg är bara drygt 3 månader men en sak har jag fått klart för mig efter att ha botaniserat bland andras trädgårdsbloggar och det är att som för mig verkar trädgård och fotointresse gå hand i hand. Kanske inte så konstigt för sinne för det vackra och en önskan att föreviga det följs ofta åt. Kanske också en önskan att utgöra en jämnvikt åt trädgårdens föränderliga natur. Man vill helt enkelt spara en del ögonblick. Visst älskar vi växtlighetens förgänglighet, för annars hade vi nöjt oss med plastblommor, men ändå känner ivarjefall jag att det ibland går för fort och jag vill smaka lite extra på en del saker som tex. mina Vallmo som just nu har börjat spela sin symfoni i alldeles rasande takt. Först ut med den Sibiriska vallmon tätt följd av de andra fleråriga Orientalisvarianterna och sen kommer kornvallmon på alla upptänkliga ställen där den gillar läget.
Hitintills har jag nöjt mig med att föreviga dem med min mobil men nu har jag anmält mig som testperson hos Smartson http://www.smartson.se/ för att om möjligt bli utvald att testa deras nya kamera Canon EOS 550D. Så nu har jag bildat testteam med kära mediepedagogs-väninnan och hoppas på det bästa. Sa jag förresten att Canon EOS varit min dröm sen tonåren?

1 kommentar:

  1. Hej och tack för att du är en av dem som hjälpt mig med vad det är som växer i min trädgård.
    Visst är det så att foto och trädgård har ett speciellt förhållande, och idag när kamerorna är så bra och till ett lågt pris har många möjlighet att slösa på bilder.

    SvaraRadera